خالد الجندي ينصح الشباب: متضيعوش وقتكم على السوشيال ميدياإصابة 5 بينهم 4 سيدات في انقلاب تروسيكل بكفر الشيخأول فيديو لـ«مذيعة الروج» أثناء وضعه على الهواءنواب يطالبون وزير التموين بتكثيف الحملات وزيادة السلع قبل رمضان«موثقي مصر»: تسجيل العقارات يحميها من النزاعات القضائية ويرفع قيمتهامصطفى محمد يطلق قذيفتين في انتصار ثمين لجالطة سرايجولة سياحية لوفد من قوات حفظ السلام بمتحف شرم الشيخ (صور)«الضرائب»: فرض «التصرفات العقارية» مرة واحدة فقط ويسددها البائعواجهنا سيناريو 2006 لحرق الحزب.. نص كلمة أبو شقة في اجتماع الوفد اليومفحص 92 ألف طفل ضمن مبادرة «علاج ضعف وفقدان السمع» بكفر الشيخهذا ما يحدث لطفلك عند تناول العسل قبل عمر السنةشريهان أبو الحسن فى "راجل و2 ستات": "الحب يعنى توقع الأشياء الجيدة من الشريك"كيف وصف القرآن تعذيب فرعون لسحرته بعد إيمانهم؟.. نادية عمارة تجيبصاحبة الامتياز العلمى بأفريقيا: التغيرات المناخية أهم تحديات تواجه البيئة البحريةعضو بالشيوخ: 95 % من العقارات المصرية غير مسجلة بالشهر العقارى«الموازنة الإطارية».. الحكومة تكشف عن خطتها لتطوير «التخطيط المالي»توقعات طقس 72 ساعة مقبلة.. أمطار خفيفة وشبورة مائية على بعض المناطقمصرع عجوز في إحدى الترع بدمياط.. والتحريات: لا توجد شبهة جنائيةبعد شهرين من التأجيل.. 10 معلومات عن حفل «جولدن جلوب» الـ78نيابة الإسماعيلية تأمر بحبس قاتل سائق التاكسي للتحقيق

دينا الشربيني عن الزواج: المشاكل بتبدأ لما أي حد بيعيش مع التاني ويظهر على حقيقته

-  
دينا الشربيني

استضاف الفنان عمرو يوسف، الفنانة دينا الشربيني في برنامج «بصراحة مع» على قناة «MBC»، وبدأ عمرو يوسف حديثه إلى «دينا»: «وحشتيني قوي، بقالنا كتير مااشتغلناش مع بعض، من كتر مااشتغلنا مع بعض فخدنا إننا نبعد شوية عشان الناس متزهقش»، فعلقت «دينا»: «مااشتغلناش مع بعض من سنة 2017».

وحول حدود صراحتها في الحديث عن الأمور الاجتماعية للآخرين، قالت: «بتوقف حدود صراحتي لو حاجة متخصنيش أنا لوحدي، لو حاجة لي علاقة بيا أنا بس هقول».

«للأسف بناخد فكرة الجواز إنها نهاية العلاقة مش بداية العلاقة، هي المفروض بيبقى فيه فترة تعارف، أو خطوبة الطرفين فيها بيبقوا مش على حقيقتهم، بيحاولوا يظهروا إنهم ممتازين و«بيرفيكت»، المشاكل الحقيقية بتبدأ لما أي حد بيعيش مع التاني، ويظهر على حقيقته، فتظهر المشاكل».

وتابعت «دينا»: «كل واحد بيتخيل إنه امتلك اللي قدامه، فبيتعود عليه، فالتعود بيسبب الروتين، المفروض كل يوم يبقى فيه جديد وتجديد، انت عارفني بحب الحب قوي».

وأوضحت: «فكرة الإستحواذ وحب التملك والإهمال بينهوا أي علاقة، مش معني أن اتجوزتك وبقيت معاك تبقي تهملني، شريك الحياة بيبقي محتاج التدليل والحب والود والدلع، لازم يكون فيه حب جديد كل يوم».

وبدأت دينا الشربيني مؤخرا تصوير مسلسلها «قصر النيل» الذي يعرض في رمضان 2021، ويشاركها في بطولته.

  • الوضع في مصر
  • اصابات
    156,397
  • تعافي
    122,993
  • وفيات
    8,583
  • الوضع حول العالم
  • اصابات
    95,406,221
  • تعافي
    68,087,737
  • وفيات
    2,012,662
لمطالعة الخبر على المصرى اليوم

أخر الأخبار

الاكثر مشاهدة