ظهور سلالة جديدة من فيروس كوروناأخبار الرياضة.. جاساما حكمًا لمباراة الزمالك والرجاء.. الأهلي يتراجع نهائيًا عن ضم يوسف البلايليالأهلي يواجه طلائع الجيش في ليلة احتفالية الدوري ووداع فتحيمانشستر سيتي في ضيافة شيفيلد بـ الدوري الإنجليزيصور.. الأنبا بولا يتفقد إنشاءات كنيسة "ميخائيل" بطنطاقافلتان طبيتان من جامعة القاهرة لقرى محافظة الجيزةالمنشآت التعليمية بالقاهرة الأكبر في إصابات كورونا بـ19 حالةفتح باب الاشتراك بمشروع علاج المهندسين وأسرهم اليوم حتى 28 فبرايرعاجل.. الرئيس السيسي يفتتح اليوم عددا من المشروعات الهامةتصوير واقعة الضبط بالكاميرا.. شروط تحرير محضر سرقة التيار الكهربائيمستقبل وطن بكفر الشيخ يواصل دعم مرشحيه بالقائمة والفرديالمعارضة التركية تتحدى أردوغان: "أحرق حقيبة زوجتك الفرنسية لو تجرؤ""الزراعة" تطلق 7 قوافل بيطرية مجانية لفحص وعلاج المواشي في الدقهليةعاجل.. زلزال جديد بقوة 5 درجات يضرب إزمير التركيةمطالب بتوفير التغطيات التأمينية متناهية الصغر للعمالة غير المنتظمة14 شركة رومانية تزور مصر لبحث الاستثمار بالصناعة وتكنولوجيا المعلوماتقافلتان طبيتان من جامعة القاهرة لقرى محافظة الجيزةمش كلها قطط وكلاب.. حكاية أول مربي عناكب في البحيرة.. فيديوأخبار التوك شو.. لأول مرة يسرا تكشف عن اسمها الحقيقي.. ورامي رضوان يوجه رسالة مهمة للخطيب على الهواءدرجات الحرارة المتوقعة اليوم السبت 31-10-2020 بمحافظات مصر

رسالة مؤثرة لعائلة الفنان الكبير سناء شافع له بذكرى الأربعين.. فيديو

-  

40 يومًا مرت على وفاة الفنان القدير سناء شافع، والذى توفى يوم الأربعاء 12 أغسطس الماضى، حيث نشر عائلته وتحديداً أولاد زوجته السيدة ماجدة حافظ، مقطع فيديو له، تضمن أعماله وكواليس حياته الشخصية مع العائلة، مصاحبًا لأغنية شيرين عبد الوهاب "علشان أجيال بعدنا جايين".

وكتب العائلة تعليقاً على الفيديو قائلين: "أربعين يوم والراجل ده مش في بيتنا.. لا أنتوا مش فاهمين يعني أيه.. يعني مفيش روح في البيت يعني كل خشباية في البيت زعلانة والزرع بتاعه مات من كتر الزعل مع أننا بنسقيه.. هو أنا آه مش من لحمه ودمه بس أنا حياتي واقفة حاسس إن حتة من جسمي اتقطعت .. عضمي اتكسر .. اللي شالني وأنا صغير سابني وأنا برضوا صغير.. ومش عارف هكبر إزاي من غيره.. لما كنت بتحط في مشكلة كبيرة كان في حتة جوايا بطمني الحتة دي هو.. كان بيعاملني زي ابنه بالضبط لما كنت بغلط كان بيعاقبني ولما حد كان يجي عليا كان بيجبلي حقي منه ويخليني رافع دماغي لفوق.. عمره ما حرمني من حاجة.. كان صاحبي .. كان أعز صاحب ليا .. كان بيحكيلي مشاكله ويخليني أحلهاله وانا لسه منضجتش.. لما كان يلاقيني موهوب في حاجة كان بينميهالي.. كان علطول بيفتخر أنه عنده عمر وعلي مع إن المفروض احنا اللي نفتخر ان عندنا أب وصاحب زيه كان دايما يقول "علي وعمر عكازي في الدنيا" مع انه كان سند لينا لأخر يوم في عمره .. كان بيحب إخواتي البنات وكان بيعتبرهم زي مايا بنته بالضبط وكان بيخاف عليهم اوي .. وحشتني يا "ديجي ديجي" ووحشني هزارك معايا وكلمتك اللي كنت علطول بتقولهالي "أنت قرّة عيني" .. ربنا يرحمه ويغفرله ويدخله چنة الفردوس ويسكنه منازل الصديقين والشهداء والصالحين..

أنا آسف دفنتك وسبتك أكيد هجيلك في يوم

مع السلامة يا قرّة عيني

يذكر أن الفنان سناء شافع شارك فى رمضان الماضى بمسلسل "ليالينا 80" تأليف أحمد عبد الفتاح وإخراج أحمد صالح وبطولة اياد نصار، صابرين، غادة عادل، وخالد الصاوى ومحمد الشقنقيرى وميدو عادل ونهى عابدين ومحمد على رزق، كما ظهر كضيف شرف فى مسلسل "القمر آخر الدنيا" مع بشرا وهشام اسماعيل ومؤمن نور وسميرة عبد العزيز وإخراج تامر حمزة.

لمطالعة الخبر على اليوم السابع

أخر الأخبار

الاكثر مشاهدة