أطعمة تساعدك على إنقاص الوزن في فصل الخريفإصابة مزعجة تؤرق جيمس رودريجيزمورينيو: أردت استبدال الفريق بأكمله بين الشوطينلامبارد يختار بين ميسي ورونالدو.. ويكشف أصعب لاعب واجههدييجو مارادونا.. رحلة العبقري إلى نفق مظلم لم يعد منهكوليبالي عن الرحيل: أود رد الجميل لـ نابولي.. ثم سنرى ما سيحدثأن تلعب مثل مارادونا.. "أسوأ أبولو وأفضل ديونيسوس"حكاية الخطيب.. كيف صار أيقونة كرويةالأفضل في إفريقيا.. محبوب الخطيبما حقيقة إلغاء نظام التعليم الفني التجاري؟التربية والتعليم توضح حقيقة إلزام ذوي الاحتياجات الخاصة بسداد الرسوم الدراسيةهل سيتم تحويل المكتبات المدرسية لفصول دراسية؟ما حقيقة وجود أخطاء بمنهج التربية الإسلامية المقرر على الصف الخامس الابتدائى؟"التمثيل العمالي" يبحث مع اتحاد عمال الكويت حقوق وواجبات العمالة المصرية| صورننشر كراسة شروط وموعد حجز ١٠٠ألف وحدة سكنية لمنخفضي الدخلوزير النقل: القطار الكهربائي شريان تنمية في المدن الجديدة وينقل 500 ألف راكب يوميا| صورالتونسية آمال مثلوثي تحيي حفل ختام مهرجان الجونة اليومعرض 14 فيلما بختام مهرجان الحونة السينمائيكهربا يوجه رسالة إلي تركي آل شيخالإصابة تبعد نيمار عن باريس سان جيرمان

عمرو أديب عن فيديو يتداوله الإخوان بالسويس: "محصلش عود كبريت"

-  
الإعلام عمرو أديب

علق الإعلامي عمرو أديب على دعوات الإخوان للتظاهر، قائلا: "زي الأيام دي السنة اللي فاتت كانت بتحصل نفس الأحداث، ظهور حد ينادي بالنزول، هي هي الأحداث، ووقتها كنت معاكم، وقلت لكم لما يحصل أي حاجة أنا هقول لكم، وأي خبر هيحصل هتشوفوه وهقول لكم عليه، لو نزل 5 أفراد أو 5 آلاف في الشارع هوريهولكم".

وسخر "أديب" خلال برنامجه "الحكاية"، المذاع على شاشة قناة "MBC مصر"، ويقدمه الإعلامي عمرو أديب، عن تضخيم قنوات الإخوان، لتجمع عشرات المواطنين في السويس عقب صلاة الجمعة، قائلا: "النهاردة حصل بعد صلاة الجمعة في أحد الأماكن في السويس، طلع ناس وقفوا وعملوا تجمع، أو المسيرة زي ما بيقولوا، وعملوا هاشتاج ونفخوه، شوفوا واحكموا".

وتابع: "وقفوا 5 دقايق أو يمكن أقل، قالوا شتيمتين تلاتة وقفلوا الفيديو وراحوا ماشيين، هو دة اللي اتعمل النهاردة، زي السنة اللي فاتت مش هخبي حاجة، الدنيا مبقاش فيها تخبية أو ينفع تخبي فيها حاجة، لو أنتم شايفين إنه شيء ضخم".

وواصل: "اللي مطلوب النهاردة وبكرة وبعده، أنهم ما يروحوش أماكن مفتوحة، ولكن حتة من زاوية فيها 10 أو 12، ويهتفوا هتافين على أمل حاجة واحدة، أنه يكون شرارة، بس طبعا دي منفعتش شرارة دي ولا عود كبريت".

لمطالعة الخبر على الوطن

أخر الأخبار

الاكثر مشاهدة