4 كليات جديدة تظهر للنور بعد موافقة مجلس الوزراء.. تعرف عليهابالأرقام.. كشف حساب الزمالك في الدوري قبل مواجهة المصري اليومالبطولة الأفريقية أهم.. هيثم فاروق: من الصعب تصدر الزمالك للدوريبالأرقام.. تاريخ حافل لـ مواجهات الزمالك والمصري.. وهدافو مباريات الفريقينعصام الحضري: عمرو زكي أصعب مهاجم واجهته في الزمالكحياتي أنا.. لأول مرة زوجة وليد سليمان تظهر بالحجاب.. شاهدالزمالك بلا أنياب أمام المصري.. أبرز غيابات الفريقين في عودة الدورينورتني.. أحمد حسام ميدو يعلق على ظهور الحضري معه في «أوضة اللبس»طارق السيد: سنشاهد مستوى أقل من المتوسط بين لاعبي الزمالك والمصريأخبار الرياضة.. تصريحات صادمة لـ مصطفى يونس.. هدرسفيلد يصدم الأهلي بملف رمضان صبحيمواعيد مباريات اليوم الخميس 6 - 8 -2020 والقنوات الناقلةإزالة 100 إعلان مخالف في الباجوراستجابة لدعوة الأهالي.. نائب محافظ القليوبية تزور قرية «كفر الحبش»خطاب مصر للاتحاد الأفريقي بشأن «سد النهضة».. الأبرز في صحف الخميسمصر وإسبانيا تؤكدان ضرورة التصدي لعمليات نقل الإرهابيين إلى ليبيامصدر أمني عراقي: مقتل جنديين وإصابة 3 في هجوم شمالي بغدادنصائح ذهبية لترشيد استخدام الأطفال للميديا«زي النهارده».. استقلال بوليفيا 6 أغسطس 1825«زي النهارده».. انقلاب في موريتانيا بقيادة محمد ولد عبدالعزيز 6 أغسطس 2008«زي النهارده».. مقتل رئيس وزراء إيران شهبور بختيار 6 أغسطس 1991

ريهام سعيد تنهار من البكاء: «أنا مش رد سجون.. أنا اتحبست ظلم ولي حق عندكم» (فيديو)

   -  
ريهام سعيد تبكي وتستغيث في الساحل الشمالي

دخلت الإعلامية ريهام سعيد في نوبة بكاء بعد أن تعرض لمضايقات من قبل مجموعة شباب في منطقة الساحل الشمالي، بالإشارة إلى فترة حبسها احتياطيًا على ذمة اتهامها بـ«التحريض على خطف الأطفال» مطلع عام 2018.

وقالت ريهام سعيد، في بث مباشر عبر صفتحتها الرسمية على «فيسبوك»، السبت، إنها تعرضت لتحرش لفظي هي وابنها من قبل 6 شباب على شاطئ مارينا بالساحل الشمالي، عندما قالوا إنها «رد سجون» على مرأى من الناس.

وعلقت «سعيد» قائلة: «أنا مكانش عليا أي دليل في القضية، أنا قضيت حياتي كلها بخدم البلد والناس ومشيت بشرف وأمانة وعمري ما أخدت عمولة ولا سرقت ومشيت على الصراط وأتوقفت عن شفلي».

أضافت: «مش كل حد هيشوفني في الشارع هيقولي أنا رد سجون، أنت مش رد سجون، أنا ست محترمة وبنت ناس، وغصب عن أي حد أنا ست شريفة وأم محترمة، أنا واحدة احترمت القانون، والنائب العام أمر بحبسي احتياطيًا، المفروض أنا اللي ليا حق».

تابعت: «أنا اللي محتاجة أعرف أنا اتأذيت ليه، أنا بقدم طلب لرئيس الجمهورية، أنا ست مصرية شريفة بتعرض للأذى كل يوم بالكلام، وفي شغلي باتوقف من غير سبب، أنا عايزة حقي من الـ6 ولاد دول، هل ينفع يتقال لي قدام ابني (أنا رد سجون) علشان رفضت أتصور».

مضت قائلة: «هاخد حقي إزاي؟ أعمل ايه غير إن المناظر دي لازم تختفي من حياتنا، دول عندهم 22 أو 23 سنة، ابني أكبر منهم، وطبعا لو عملت مشكلة يبقى ريهام سعيد عملت مشكلة، حرام عليكو سيبوني في حالي، محدش يقول لي كده تاني، أنا اتسجنت ظلم، ليه حد يقول لي كده، لو سمحتوا أنا عايزة حقي دلوقتي، كفاية بقى وربوا عيالكو».

  • الوضع في مصر
  • اصابات
    94,078
  • تعافي
    39,638
  • وفيات
    4,805
  • الوضع حول العالم
  • اصابات
    17,901,532
  • تعافي
    11,264,274
  • وفيات
    685,780
لمطالعة الخبر على المصرى اليوم

أخر الأخبار

الاكثر مشاهدة