لقاء الخميسى تهنئ يحيى الفخرانى بعيد ميلاده على إنستجرام وتقلد أبو حفيظة فى تيك توك"ولاد إمبابة"..سعد الصغير ينتهى من تسجيل تتر مسلسله الجديدمدير مستشفى الأقصر العام يكشف حقيقة عزل 40 ممرضة و13 طبيباً بسبب كورونا.. فيديومستشار وزيرة الصحة: رسالة كل ساعتين من الفنانين عبر تطبيق الإبلاغ عن فيروس كورونافي الأربعين.. إلهام شاهين تتذكر الرئيس الراحل مبارك"خناقة في السجن".. محمد رمضان ينشر مشهدا من "البرنس"«فيس بوك» تطلق تطبيقا جديدا «مساحة خاصة للزوجين»وليد صلاح الدين يكشف حقيقة تخليه عن دعم الخطيب في الانتخابات الأخيرةأشرف صبحي: نقوم بتطهير وتعقيم جميع مراكز الشباب بالمحافظاتفي لفتة طيبة.. أسطورة الأهلي يوجه رسالة شكر لـ مرتضى منصور على الهواء.. فيديومحمد عبد السلام: كارتيرون مدرب كبير.. وأمير مرتضى صديق اللاعبينالدوري الإيطالي الأكثر تهديدًا بالإلغاء في أوروبا بسبب الكوروناوليد صلاح الدين يكشف عن الأكله المفضلة لـ محمد صلاحإعلان ليفربول بطلاً لـ الدوري الإنجليزينبيه يكشف مفاجأة عن جملة مسيئة من "كهربا" تجاه منتخب مصر.. فيديوغلق وتشميع 3 محلات تجارية خرقت حظر التجول فى بنى سويفطب بطرى كفر الشيخ يضبط 7 أطنان طيور مذبوحة غير صالحة.. صورأسباب مرضية وراء رائحة الفم الكريهة ارفعهاطرق علاج الارق ممارسة الرياضة والبعد عن نوم القيلولةبالصور.. القمر العملاق ينير سماء القاهرة

حمو بيكا يرفض الغناء على الهواء.. ويؤكد: «الناس بتحبنا وهنفضل نغنّي مهرجانات» (فيديو)

-  
حمو بيكا - صورة أرشيفية

رفض مطرب المهرجانات حمو بيكا الغناء على هواء برنامج الإعلامية لميس الحديدي «القاهرة الآن» المعروض على قناة «الحدث»، معربًا عن أمله في حل مشكلة مطربي المهرجانات مع نقابة الموسيقيين برئاسة الفنان هاني شاكر.

وقال «بيكا»: «حسن شاكوش موقفش معانا، وقال إنه خد المهرجان في حتة تانية، المهرجان مهرجان، وإحنا مش بنغني على تخت، مش هنضحك على نفسنا»، معتبرًا أن «المهرجان حاجة شعبية، زي الراب الأجنبي، إحنا بنغنيه شعبي ومن واقع الشارع».

أضاف: «عشان منضحكش على بعض، هما (مسؤولو النقابة) عايزين يمحو المهرجانات، بس صعب يقدروا يعملوا ده»، مؤكدًا: «إحنا هنفضل نغني مهرجانات، كفاية إننا بننزل الشارع مش بنعرف نمشي من الناس، الناس بتحبنا».

وعن دخله الشهري من المهرجانات، قال: «المهرجانات لو بتجيب لي في الشهر 20 أو 30 ألف جنيه في الشهر أنا راضي بيهم، اليوتيوب عليه ضريبة»، مضيفًا: «أنا بيدخل لي في الشهر 90 ألف جنيه، واليوتيوب مش بيجيب لي ملايين».

تابع: «إحنا بننزل الشارع مش عشان نجيب ملايين، عشان نشوف الناس اللي بتحبنا، زينا زي أي مطرب. أنا آسف، أي مطرب وأنا صغير كنا بنسمعه، ووالدتي مقالتش إنها عايزة تكلم هاني شاكر، هي قالت إنها مش عارفة هما بيهاجموا ابني ليه».

اختتم قائلًا: «المشكلة بإذن الله هتتحل قريب، أملي كبير إنها تتحل، وأنا دلوقتي في الاستديو بسجل»، رافضًا طلب لميس الحديدي الغناء على هواء البرنامج.

لمطالعة الخبر على المصرى اليوم

أخر الأخبار

الاكثر مشاهدة