«شارع حيفا» بين مهرجاني «الرباط» و«القاهرة» السينمائيين«ذا فويس».. 8 مشتركين يتأهلون في أولى حلقات العروض المباشرةالسماء تكشف عن أسراها.. "تنشيط السياحة" تروج لصحراء الفيوموكيل البرلمان لـ"مصراوي": استجواب وزيرة الصحة تحت الدراسةنصر علام: الوفد الحالي في مفاوضات سد النهضة "الأفضل" على الإطلاقاليوم.. احتفالية عيد الطفولة في دار الكتب والوثائقرئيس اتحاد طلاب تجارة القاهرة: دعم ذوى الإعاقة ودعم الأنشطة أولويةصحة الغربية تشيد بطاقم أطباء المحلة لإنقاذه طفلة انسداد الأنفربنا خلقنا من طين مش أسمنت.. أستاذ هندسة بيئية يطلب تذوق الطين على الهواءعبد الظاهر السقا: لاعبو المنتخب في حالة تفكك ويستحقون التقطيع من الجماهيروزير شؤون مجلس النواب: أوضاع حقوق الإنسان في مصر «مطمئنة جدًا» (فيديو)وزير شؤون مجلس النواب: لا يوجد تعذيب داخل السجون المصرية (فيديو)مقتل «البنا».. قضية تنتظر «القصاص»إرسال استروكس "ديلر السلام" إلى المعمل الكيماويملف الاثنين| المنتخب يفلت بتعادل سلبي أمام جزر القمر.. وجاريدو يتولى تدريب النجمبـ الأرقام .. ما حققته غرفة المنشآت الفندقية لتدريب العاملين بالفنادق«مدبولي»: الاستثمارات الأمريكية حققت ارتفاعًا 26%تركى آل شيخ يعلن عن مفاجأة.. والجمهور: أي حاجه هاتعملها لازم تكوون عالمية"الطوق المبطن" يتصدر موضة إكسسوارات الشعر فى 2020.. اعرفى إزاى تلبسيهتعرف على الشروط الفنية لتحويل السيارة للعمل بالغاز الطبيعى

"فتاة العياط": غلطانة إني خرجت من البيت.. بقيت بمشي خايفة

-  
""فتاة العياط": غلطانة إني خرجت من البيت.. بقيت بمشي خايفة"

التقت مراسلة برنامج "الحكاية"، المذاع عبر فضائية "mbc مصر" بفتاة العياط "أميرة"، في منزلها، بعد إخلاء سبيلها، للحديث حول تجربتها، وقالت أميرة: "أنا مبسوطة إني رجعت لبابا وماما، وفي نفس الوقت زعلانة لأني تعبانة، من ساعة اللي حصل وأنا تعبانة ودايمًا متخيلة الموضوع قدامي، ودايما متخيلة اللي حصل قدامي".

وسردت أميرة كواليس الواقعة: "وائل ده كان زميل ليا في الشغل في الشركة وكنت شغالة في شركة شمع واتقدم لي وبابا رفضه، وبابا قعدني من الشغل وقالي عشان لا تكلميه ولا يشوفك، ولما جاب رقمي من واحدة صاحبتي قولت له طيب وسلمت عليه عادي، وقالي: عايز أشوفك نتفسح قولت له ماشي".

وتابعت: "روحنا الجنينة قعدنا نص ساعة وخد تليفوني هزار ولما رنيت عليه لقيت واحد بيقول: مين أنا لقيت التليفون ده في الجيزة وأنا افتكرت الموبايل وقع منه، وقولت له طب التليفون ده بتاعي قالي تعالي خديه، قولت آجي فين قالي بهنشت، وأنا معرفش دي فين قولت له فين قالي اسألي في الموقف واركبي".

وعن كواليس ما دار مع المتهم قبل قتله، قالت: "ركبت وبقوله فين التليفون قالي أصحابه أخدوه وفجأة لقيت نفسي في الصحراء، ووقف وبيقولي كلام مش كويس وعايز حاجات مش كويسة، فأنا جيت أصوت راح ماسكني من رقبتي ولقيته مسك السكينة ودخل الصحراء من جوة وبيقولي كده كده هتموتي، وفي الآخر قولت له خلاص وعملت نفسي موافقة وقولت له هديك اللي أنت عايزه بس سيب السكينة دي، قالي ماشي وآدي السكينة اللي خايفة منها أهه وروحت أخدتها".

وعن قتلها للجاني قالت أميرة: "هو نزل وبيلف عشان ينزلني وقالي سيبي السكينة قولت له لا وخبطته ولقيت الدم جه عليا".

وأبدت أميرة ندمها قائلة: "أنا غلطت لأني طلعت من البيت لكن مش غلطت إني عملت كده، لأن أنا كان لازم أعمل كده، واللي حصل ده كله مش قليل ومش سهل، ودلوقتي أنا ببقى ماشية خايفة".

لمطالعة الخبر على الوطن

أخر الأخبار

الاكثر مشاهدة