تاريخ مهم جدًا بالنسبالي.. كريم محمود عبد العزيز فى ذكرى عيد ميلاد والدهعلا رشدى عن العنصرية: نعلم أولادنا أن ربنا خالقنا كلنا زي بعضبسبب مظاهرات أمريكا.. يوسف الشريف: فلسطين أيضا لا تستطيع التنفسمحتاجين مستشفيات لعزل المتنمرين.. بسمة وهبة تهاجم العنصريين تجاه شقيقة محمد رمضانيا سهيلة انت هايلة.. رامز جلال يدعم فتاة تجسد شخصيته بـ المكياجكراڤت منقوش.. أحمد فلوكس ينشر صورة ببدلة كلاسيكوزارة الزراعة تحدد 5 إرشادات لزيادة إنتاج محصول القطنالصفحة الرسمية لمهرجان القاهرة السينمائي تتعرض لهجوم من جمهور الأهليبعد الهجوم على مهرجان القاهرة.. رامي المتولي يكشف رأيه في المدير الفني للمهرجانالجنايات تستكمل إعادة إجراءات محاكمة متهم بـ"أحداث الطالبية" الخميسهيئة الكتاب تتيح كتاب "ذكريات فاطمة اليوسف" للتحميل مجاناًرواية "النزيل رقم 1" تستعرض جهود الجيش الأبيض مع فيروس كوروناالحالة مستقرة.. أشرف زكي: كل ما يقال عن صحة رجاء الجداوي شائعات ..فيديوأيمن سمير: ما يحدث فى أمريكا مؤامرة لإسقاط ترامب.. فيديوالوطنية للتدريب: مصر أدارت أزمة كورونا باحترافية وتكامل بين الجهات المعنيةيشكل خطرا على الدول العربية كلها.. تلاسن بين أعضاء البرلمان في جلسة محاسبة الغنوشي.. فيديولديه قدرة كبيرة على التحور.. مصرية في فريق بحثي هولندي لإنتاج علاج لكورونا: نستبعد أن يكون فيروسا مصنعاتحقيقات حادث دهس سيدتين بالقاهرة الجديدة تكشف وجود لفافة مشتعلة والطب الشرعى يحسمهابلغت 18 مليون.. النيابة تستجوب متهمين بالاتجار بالعملة خارج نطاق السوق المصرفيةالتحريات تثبت عدم وجود شبهة جنائية فى حريق عقار بسقارة

فنانة تتعرض لأزمة صحية بسبب هيثم أحمد زكي

-  
ياسمين غيث

شاركت الفنانة ياسمين غيث جمهورها بنشر صورة لها أثناء تواجدها في المستشفى عبر صفحتها الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "انستجرام ".

وعلقت ياسمين على الصورة بقولها: "أنا كويسة الحمد لله.. بس الحقيقة أنا النهاردة الصبح كنت حرفيا بموت، صحيت على خبر وفاة هيثم أحمد زكي "اللي أثر فيا ووجعلي قلبي قوي من غير ما أعرفه" زي غالبا مصر كلها.. وأجبرت نفسي على النوم تاني علشان مفكرش، وكانت دي النتيجة".

وأضافت: "صحيت علي وجع في صدري رهيب، وجع ناحية قلبي وفضل يزيد جامد قوي وضربات قلبي تعلي وتنزل في لحظة وقلت خلاص دي غالبا يا جلطة يا heart attack في الطريق، كنت لوحدي في البيت، وركزوا معايا في "لوحدي" دي، لحسن حظي كانت صحبتي جاية تاخدني وننزل، طلعت لي لقتني بموت حرفيًا وبقول لها "خديني المستشفى حالًا أنا بيجيلي heart attack".

تابعت: "روحنا على المستشفى ودخلنا الطوارئ وبدأوا الدكاترة يعملولي رسم قلب على ضغط و سكر وكل الكلام ده، النتيجة "كله طبيعي" وأنا بصرخ من الوجع وذراعي بينمل وبعيط وبفتكر كل اللي حصلي في حياتي وبقول لهم "والنبي أنا خايفة، أنا مش عايزة أموت دلوقتي مش عايزة اسيب ابني"..... يطلع عندي "panic attack" يعني "نوبة خوف".

وأضافت: "إدوني مهدئات لغاية ما نمت والدكتور قال لي إنتي متوترة من حاجة وده اللي عمل فيكي كده، لازم تهدي وتريحي "و طبعا لأني من وقت تعبي بقيت بترعب وبخاف أكتر من زمان بكتير فالخوف كان الضعف".

وتابعت: "الحمد لله جت بسيطة وربنا ستر عليا.. بس بجد الإحساس كان مميت، بدأت أتخيل الغلبان ده "هيثم" اللي ممكن يكون حصل له حاجة شبه كده بس كان لوحده ملقاش اللي ينقذه ويوديه المستشفى وبدأت أفكر إن تاني ربنا بيحاول يوعظنا كلنا بحد محبوب من كل الناس، الوحدة وحشة قوي يا جماعة، كفاية نحكم على بعض من بعيد لبعيد، كفاية بعد وجفاء، كفاية كلام علي بعض، كفاية تشكيك في بعض، كفاية تناكة وقرف، كفاية كفاية، الدنيا بتخلص في لحظة ويا رب متخلصش بينا واحنا لوحدنا، ربنا يرحمك يا هيثم ويرحمنا جميعا".

وتوفى الفنان هيثم أحمد زكي فجر أمس الخميس السابع من نوفمبر في منزله بمنطقة الشيخ زايد.

لمطالعة الخبر على صدى البلد

أخر الأخبار

الاكثر مشاهدة